בשנים האחרונות ניתן לזהות מגמת שינוי בשוק קידום האתרים בישראל, העדכונים הרבים אותם משחררת בשנים האחרונות ענקית החיפוש גוגל מראים מספר מגמות שינוי או כיוונים אליהם שואפת להגיע חברת גוגל , המגמה הראשונה היא ככל שהתוכן באתר יהיה איכותי יותר וכתוצאה מכך ימשוך יותר גולשים לאתר כך יוכל בית העסק להגדיל את מכירותיו ולמעשה להמיר את תנועת הגולשים לכסף אמיתי, מגמה זו מוכרת בשם inbound marketing, אתר טוב הכול טוב. המגמה השנייה קשורה בקשר הדוק עם מקור ההכנסה הגדול ביותר של חברת גוגל, שירותי Adwords, או בשם הנפוץ יותר הקידום הממומן. אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית חייבת להכיל בתוכה מעט מכול אחת מהשיטות.