הנחיות האיכות של גוגל עבור מקדמי אתרים ומשווקים באינטרנט הם מעט נאיביות כאשר תמציתם הוא "פרסמו תוכן מעולה ותזכו למיקום גבוה במנוע החיפוש". הוכחות לאי נכונות המשפט האחרון ניתן למצוא בכל חיפוש שנבצע ברשת.

מאז תחילת פעילותו של מנוע החיפוש ניתן היה לראות את העדפתו למותגים, בעוד שבעלי עסקים קטנים עמלו רבות על קידום האתר שלהם בדיוק על פי הנחיות האיכות של גוגל, דפים מסוימים שאינם מכילים תוכן רב הצליחו להתברג מעליהם בתוצאות החיפוש, אתרים כגון Go Daddy לדוגמא עדיין עושים שימוש בקידום שחור (הטמעת מילות מפתח בלתי נראות בדף) ולא זוכים לעונש מגוגל.

בכדי להבין את התנהגות מנוע החיפוש כיום מומלץ לבחון את התפתחותו ההיסטורית. בשנת 2006 גוגל מתחיל לזהות אתרים על פי חיפוש שמם, אתר שנקליד את שמו יופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש ללא תלות בתכנים הנמצאים בו. בשנת 2008 גוגל Suggest מאפשר לנו לבצע חיפושים על פי שאילתות, שוב מרבית התוצאות שנקבל יקושרו למותגים גדולים הפועלים ברשת.  בשנת 2009 עודכן אלגוריתם החיפוש בעדכון בשם "וינס", עדכון זה אפשר מעקב אחרי הרגלי הגלישה של הגולשים, העדכון עוקב אחרי הרגלי החיפוש של המשתמש ומאתר קשרים בין מילים דומות. קישורים אלו המופיעים במספיק מקומות יזהו אותך במנוע החיפוש כמותג. בשנת 2011 הגיעו לעולם עדכוני החיות, פנדה, פינגווין וכד'. עדכונים אלו מתיימרים להבדיל בין אתרים איכותיים לבין אתרים איכותיים פחות.

לכל אורך שנות פעילותו של מנוע החיפוש ניתן לראות את אהבת גוגל למותגים, דוגמא מצוינת היא אתר Cnet שעמוד בודד בו הצליח להתברג לשלישיה הראשונה של תוצאות החיפוש עבור הביטוי Web hosting reviews.