בלוג

Disavow tool

0

כלי שהושק בשנת  על ידי חברת גוגל במטרה ולסייע לבעלי אתרים להסיר קישורים לא רלוונטיים, כלי זה מתאים במקרים שבהם כל שיטת הסרה אחרת לא צלחה שכן שימוש בכלי יכול לפגוע במידת מה בתדמית האתר כפי שגוגל רואה אותו. הסרת הקישור נעשית לאחר שליחה של קובץ מיוחד לגוגל ובו כתובות הקישורים אותם אנו מעוניינים להסיר.

חשוב לדעת כי השימוש בכלי אינו מבטיח הסרה מלאה וודאית של הקישור, גוגל מתירה לעצמה לא לבטל קישורים מסוימים אם הסרתם תפגע באתר עצמו.

כללי זהירות לבניית רשת אתרים איכותית

0

ניהול מספר רב של אתרים המקושרים אחד לשני טומן בחובו סיכון שכן בנייה לא טובה של רשת האתרים יכולה לקרוס לאחר נפילת אתר אחד בלבד. אז ממה צריך להיזהר וכיצד נוכל להימנע "מעונשים" לא צפויים מגוגל?

רישום פרטי הדומיין – רישום בעלות על דומיינים צריכה להיעשות בצורה שונה לכל דומיין ודומיין, חשוב לא להזין למספר דומיינים את אותם פרטי הבעלים, הטלפון, הכתובת או המיקוד.

אחסון – מומלץ לא לאחסן רשת אתרים באותו השרת, מומלץ לחלק את האתרים בין שרתים שונים ואם ניתן אף לחלק אותם בין מדינות שונות.

מערכת CMS – אלו העובדים עם מערכת ניהול אתר מומלץ שיעברו לעבודה עם מערכות קוד פתוח (וורדפרס, ג'ומלה וכד'). מומלץ לערבב בין המערכות השונות כלומר את חלק מהאתרים להתקין על וורדפרס וחלק על ג'ומלה.

עיצוב ומיתוג – כדאי לבחור עיצוב שונה לכל אתר ברשת שלכם, במקרים רבים שימוש באותו הפונט, צבע או עיצוב זהים במספר אתרים יגלו בקלות את רשת האתרים שלכם.

היחס של גוגל למותגים

0

הנחיות האיכות של גוגל עבור מקדמי אתרים ומשווקים באינטרנט הם מעט נאיביות כאשר תמציתם הוא "פרסמו תוכן מעולה ותזכו למיקום גבוה במנוע החיפוש". הוכחות לאי נכונות המשפט האחרון ניתן למצוא בכל חיפוש שנבצע ברשת.

מאז תחילת פעילותו של מנוע החיפוש ניתן היה לראות את העדפתו למותגים, בעוד שבעלי עסקים קטנים עמלו רבות על קידום האתר שלהם בדיוק על פי הנחיות האיכות של גוגל, דפים מסוימים שאינם מכילים תוכן רב הצליחו להתברג מעליהם בתוצאות החיפוש, אתרים כגון Go Daddy לדוגמא עדיין עושים שימוש בקידום שחור (הטמעת מילות מפתח בלתי נראות בדף) ולא זוכים לעונש מגוגל.

בכדי להבין את התנהגות מנוע החיפוש כיום מומלץ לבחון את התפתחותו ההיסטורית. בשנת 2006 גוגל מתחיל לזהות אתרים על פי חיפוש שמם, אתר שנקליד את שמו יופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש ללא תלות בתכנים הנמצאים בו. בשנת 2008 גוגל Suggest מאפשר לנו לבצע חיפושים על פי שאילתות, שוב מרבית התוצאות שנקבל יקושרו למותגים גדולים הפועלים ברשת.  בשנת 2009 עודכן אלגוריתם החיפוש בעדכון בשם "וינס", עדכון זה אפשר מעקב אחרי הרגלי הגלישה של הגולשים, העדכון עוקב אחרי הרגלי החיפוש של המשתמש ומאתר קשרים בין מילים דומות. קישורים אלו המופיעים במספיק מקומות יזהו אותך במנוע החיפוש כמותג. בשנת 2011 הגיעו לעולם עדכוני החיות, פנדה, פינגווין וכד'. עדכונים אלו מתיימרים להבדיל בין אתרים איכותיים לבין אתרים איכותיים פחות.

לכל אורך שנות פעילותו של מנוע החיפוש ניתן לראות את אהבת גוגל למותגים, דוגמא מצוינת היא אתר Cnet שעמוד בודד בו הצליח להתברג לשלישיה הראשונה של תוצאות החיפוש עבור הביטוי Web hosting reviews.

כיצד תסייע לגוגל לאתר את האתר שלך ולקדם אותו ?

0

חשיבות עיצוב התוכן והיררכיית האתר

ראשית, דאג לעיצוב ולתוכן. חשוב לבנות אתר עם היררכיה בהירה המכילה קישורי טקסט.  יש לספק למבקרים באתר מפת-אתר שתקל על ההתמצאות בו. במידה והאתר מכיל קישורים רבים- מומלץ לחלק אותו למספר דפים. מבחינת התוכן, חשוב לדאוג שהאתר יכיל כמה שיותר מידע, וכמו כן יש לכתוב דפים המגדירים בבירור ובמדוייק את הנושא. על מנת להקל על איתור האתר שלך, חשוב על מילות החיפוש בהן ישתמשו הגולשים, ודאג לכלול אותן באתר. ככל שהאתר מכיל יותר מלל, כך הסורק של גוגל ימצא אותו ביתר קלות. במידה והאתר מכיל תמונות, חשוב להוסיף להן טקסט. על המאפיינים <ALT> ו- <<title  להיות מדויקים ככל הניתן. בשלב הבא, יש לוודא שהקישורים פועלים כהלכה וכן לאמת את קוד ה-HTML. יש לדעת כי במידה ומשתמשים בדפים דינמיים, קרי: דפים שכתובתם מכילה את התו "?", לא כל מנועי החיפוש יצליחו לאתר אותם, שכן קיימים סורקים המותאמים לאתרים סטטייים בלבד. צמצום מספר הפרמטרים וקיצורם, יועיל מאוד.

חשיבות השרת בו מאחוסן האתר והקלה על מנעי החיפוש לסריקת האתר

רכיבים שאינם מזוהים על ידי דפדפן טקסט, קרוב לודאי שלא יזוהו על ידי הסורקים של מנועי החיפוש. בנוסף, יש לוודא כי שרת האינטרנט בו אתה משתמש תומך בכותרת HTTP If-Modified-Since.  זוהי תכונה שנועדה להודיע ל Google  על ידי השרת כי חל שינוי בתוכן האתר מאז הסריקה האחרונה. פעולה זו חוסכת ברוחב הפס ובהוצאות התקורה. על מנת להורות לסורקים אלו ספריות עליהם לסרוק, יש להשתמש בקובץ robots.txt. יש לוודא כי קובץ זה מעודכן עבור האתר על מנת למנוע מצב של חסימה מקרית של Googlebot. יש לוודא כי הדירוגים במנועי החיפוש אינם מושפעים מפרסומות. במידה ונעשה שימוש במערכות לניהול תוכן, יש לוודא כי הדפים שיוצרת המערכת הם כאלו שמנועי חיפוש יכולים לסרוק. כמו כן, על מנת למנוע סריקה של דפים שנוצרו באופן אוטומטי ואינם רלוונטיים למשתמש, יש להשתמש בקובץ robots.txt . חשוב מאוד לוודא שהאתר עולה בצורה תקינה בדפדפנים שונים. יש לנטר את ביצועי האתר וליעל את זמני הטעינה. פעולות אלו נועדו לשפר את חווית המשתמש- אחת ממטרות העל של Google.

בסופו של דבר חויית המשתמש הוא הפרמטר המשפיע ביותר

לבסוף, שימו לב לאיכות האתר. יש לבנות את הדפים כך שיתאימו למשתמשים, ולהימנע מהתאמתם למנועי חיפוש. חשוב להקפיד על אמינות המידע באתר ולא להטעות את הגולשים. יש להימנע ממניפולציות שמטרתן שיפור הדירוג של האתר. הכלל שצריך לעמוד לנגד עיניו של בונה האתר הוא ליצור תוכן איכותי, אמין ורלוונטי למשתמש. הקפדה על כלל זה תוביל ממילא לדירוג גבוה יותר של האתר ולבולטות שלו ביחס לאתרים דומים או מתחרים.

עדכוני האלגוריתמים של גוגל מגיעים לארץ?

0

האם עדכוני האלגוריתמים הללו מגיעים לישראל?

מקדמי אתרים רבים בישראל ניצבים חסרי עונים מול השאלה האם עדכוני מנוע החיפוש של חברת גוגל יזיקו או יועילו למקומם של אתרי לקוחותיהם. השאלה הנשאלת היא האם עדכונים כדוגמת הפינגווין, הפנדה או הזברה אכן מגיעים לבסוף לישראל. כיום ניתן לקבוע בוודאות מספקת כי תדירות הופעת העדכונים עולה בהתמדה דבר המקשה על יכולת ההישרדות של חלק מהחברות. עדכון הפינגווין לדוגמא נועד לסנן אתרים הכוללים בתוכם קישורים לא טבעיים ועדכון פנדה נועד לסנן אתרים בעלי תוכן לא איכותי. אם כן מה יעשה העדכון החדש, עדכון Hummingbird, למרות שאיננו יכולים לחזות מה יהיו השפעותיו של העדכון הרי כל מי שמקדם בצורה נורמלית את אתרו ללא יצירת תוכן לא ראוי יכול להיות רגוע שמיקומו בדפי התוצאות לא ישתנה.

מה זה inbound marketing

0

בשנים האחרונות ניתן לזהות מגמת שינוי בשוק קידום האתרים בישראל, העדכונים הרבים אותם משחררת בשנים האחרונות ענקית החיפוש גוגל מראים מספר מגמות שינוי או כיוונים אליהם שואפת להגיע חברת גוגל , המגמה הראשונה היא ככל שהתוכן באתר יהיה איכותי יותר וכתוצאה מכך ימשוך יותר גולשים לאתר כך יוכל בית העסק להגדיל את מכירותיו ולמעשה להמיר את תנועת הגולשים לכסף אמיתי, מגמה זו מוכרת בשם inbound marketing, אתר טוב הכול טוב. המגמה השנייה קשורה בקשר הדוק עם מקור ההכנסה הגדול ביותר של חברת גוגל, שירותי Adwords, או בשם הנפוץ יותר הקידום הממומן. אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית חייבת להכיל בתוכה מעט מכול אחת מהשיטות.

עדכון Hummingbird (יונק הדבש)

0

מקדמי אתרים רבים נלחצו לאחרונה עם צאתו של עדכון Hummingbird בידי ענקית החיפוש גוגל.
חברת גוגל עדכנה לאחרונה את אלגוריתם החיפוש שלה, הכול בצל חגיגות יום הולדתה החמש עשרה. בעוד עולם השיווק האינטרנטי ממשיך להתפתח ולהוות את אחת מזירות המסחר הגדולות בעולם, תוהים בעלי העסקים האם העדכון החדש יועיל או יזיק לדירוג האתר שברשותם במנוע החיפוש. שינוי אלגוריתם החיפוש הותאם לצורכי המשתמשים בייחוד לנוכח העלייה בשימוש במכשירים ניידים כדוגמת פלאפונים וטאבלטים, חיפוש המתבצע דרך מכשירים אלו חייב להיות גמיש יותר. דרך חיפוש התוצאות למעשה כמעט ולא השתנתה, מה ששונה באלגוריתם היא הצורה שבה גוגל בוחר להציג את התוצאות בפני המשתמש, הצגת התוצאות נעשית בהתאמה אישית לדרישות המשתמש.
עדכון זה בא בהמשך לעדכונים כדוגמת זברה, פנדה ופינגווין, עדכונים הבאים לעזרת הגולשים אך מאתגרים מאוד את מקדמי האתרים למיניהם.

קישורים טבעיים או לא? איך ניתן להבחין?

0

קישורים טבעיים או לא?

אחת השאלות עמה מתמודדים מקדמי אתרים רבים היא שאלת זיהויים של קישורים הנחשבים לטבעיים, בהתאמה לזיהוי מוסרים הקישורים שאינם רלוונטיים למשימת קידום האתר. כל אחד המתחבט בשאלה זו יכול לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בתחום, שכירת איש מקצועה תחסוך לכם זמן יקר וכסף אותם הייתם עלולים להפסיד. לפני מספר חודשים עדכנה חברת גוגל את דף הכללים שלהם מבחינת כללי עשה\לא תעשה, התווספו סעיפים חדשים הנוגעים להפצה נכונה של מאמרים ושימוש לא נאות באנקור מדויק.

נקודות עיקריות:

  • מאיזה אתר יוצא הקישור?(אתר וותיק, אתר שגוגל סורק, אתר אמין).
  • מהי כמות הקישורים שיוצאת מאותו האתר?
  • האם האתר בתחום הדומה לאתר הבית המקושר?
  • האם לאתר עצמו יש קישורים נכנסים?
  • האם הקישור מועיל לגולש או שנודע רק לרמות את מנועי החיפוש?

נקודות לציון איכות האתר

0

נקודות לציון איכות האתר

בכל מקרה בו נדרש לכמת את איכות האתר ניתן לעבור על רשימת שאלות המסכמות את כל היבטי האיכות לפיהן נמדד האתר בעיני מנוע החיפוש של גוגל, שאלות אלו הן:

  1. האם תוכן האתר כולל טקסט עם שגיאות כתיב?
  2. מהו מספר הפרסומות באתר ביחס למספר הפרסומות המומלץ על ידי מנוע החיפוש של גוגל?
  3. מהי מקוריותו של התוכן באתר?
  4. מהי רמת התוכן באתר? האם האתר מבטיח לגולש את המידע המפורט והמעודכן ביותר?
  5. האם מילות מפתח רבות מדי שולבו באתר?
  6. אם נדרש לשתף את תוכן האתר עם גולשים אחרים.
  7. מהי כמות תלונות הלקוח לפרק זמן?

הנחיות עיצוב תוכן למנהלי אתרים בהתמקדות על קידום האתר

0

הנחיות עיצוב תוכן

קידום אתרים בגוגל הוא פועל ישיר של עיצוב האתר והתוכן הנמצא בו, עבור כל אחד המעוניין לשפר ולו במעט את מיקומו של הדף במנוע החיפוש מצורפות מספר הנחיות עיצוב ותוכן.

  1. היררכיית האתר חייבת להיות ברורה, וודא כי כל דף נגיש לפחות מקישור טקסט סטטי אחד.
  2. מפת אתר מעודכנת היא מרכיב משמעותי, מפת האתר חייבת לכלול קישורים המצביעים על חלקים חשובים במיוחד הקיימים באתר, במקרה בו מפת האתר גדולה ומפורטת ניתן לחלקה לדפים מרובים.
  3. מספר קישורים סביר בכל דף נתון יתרום לקידום המיוחל. נסו לחזות מה מחפשים הגולשים
  4. מומלץ לכלול באתר מילות חיפוש רלוונטיות המשמשות את הגולשים בחיפושיהם.
  5. חשוב שהאתר יספק לגולשים בו מידע עשיר, מפורט, מדויק ועדכני.
  6. בכל מקרה שבו נדרש להציג טקסט באתר עשו זאת בעזרת טקסט אמיתי להבדיל מתמונות המודבקות באתר.